Bahar Yorgunluğu

Bahar Yorgunluğu

Bahar Yorgunluğu

Peki bu süreci en az hasarla nasıl atlatabiliriz?

Mevsim geçişleriyle birlikte bedensel ve ruhsal olarak bir adaptasyon dönemi yaşarız. Bu geçiş dönemi ise kış sonrası gelen keyifli bahar günlerinin zaman zaman zor bir hal almasına yol açar.

Belirtileri içerisinde öncelikle uyanma güçlüğü ya da yataktan çıkma konusunda isteksizlik görülür. Çocukken sürekli dilimizde olan “anne 5 dakika daha” sözü tam da bahar yorgunluğundaki ruh halimizi yansıtır.  Genel bir güçsüzlük, isteksizlik söz konusudur. Peki bu süreci en az hasarla nasıl atlatabiliriz?

Bahar yorgunluğundan sıyrılmanın en etkili yolu ise enerjinizi artıracak aktiviteler yapmanız. Gün içinde yapacağınız kısa yürüyüşler, evde ya da ofiste yapacağınız basit egzersizler enerjinizin yükselmesi için oldukça yardımcı olacaktır.  Ayrıcı yüzmek, bisiklete binmek ve dans etmek de sizi bu yorgunluk halinden kurtaracaktır.
Bu egzersizleri düzenli hale getirmeniz durumunda ise metabolizma hızı artacak ve vücut enerjisini dengeli kullanacaktır. Bir diğer olumlu etkisi ise yeterli düzeyde oksijen taşınmasını sağlayarak yaşam kalitesini arttırmasıdır.

Beslenmenin ise bahar yorgunluğuna en az spor yapmak kadar etkisi var. Bu dönemde hafif beslenmek ve enerji verici besinlere yönelmek yorgunluğun şiddetini düşürecektir. Tahıllı gıdalar, yeşil yapraklı sebzeler, kuruyemişler ve C vitamini yüksek meyvelerle beslenmek enerjinizi dengeleyecektir. Yine kafeinli ve asitli içecek tüketimini azaltmak ve bol su içmek de iyi gelecektir.