Egzersizin işe yaraması için altın kurallar!

Egzersizin işe yaraması için altın kurallar!

Egzersizin işe yaraması için altın kurallar!

#10AltınKural

B Fit'te geçirdiğiniz zamanı hem daha eğlenceli hale getirmek, hem de yaptığımız egzersizlerin  gerçekten faydasını görmek için bu kurallara dikkat edin!

Dünya nüfusu her yıl yüzde beş oranında şişmanlıyor. Amerika’da obez tedavi merkezlerinin sayısında patlamalar yaşanıyor. Güzellik ve fitness salonları fazlalıklarından kurtulmak isteyen insanlarla dolu. Bunun nedenini tahmin etmek hiç de zor değil. Düzensiz beslenme ve hareketsizlik! Beslenme uzmanları, şişmanlığın genetik faktöründen çok, çevresel faktörlerine dikkat çekiyor ve hareketsizliğin, şişmanlığın “gerçek” nedeni olduğunu söylüyorlar.

Öyleyse, sağlıklı kilo vermek, her şeyden önemlisi forma girebilmek için spor yapmak şart. Peki spor yaparken nelere dikkat etmeli? İşte uzmanlara göre spor yaparken dikkat etmemiz gereken 10 altın kural...

1- Sabırlı olalım

Egzersizlere başladığımızın ertesi günü, manken gibi bir vücuda sahip olmak hepimizin hayali. Ancak bu sadece rüyalarda olur! Gerçek dünyada bunun için en az 6 hafta gerekli. O da düzenli olarak yaparsak.  Uzmanlar, gerçekten fit bir vücuda sahip olmak için haftanın üç günü 30'ar dakika spor yapmak gerektiğini vurguluyor.

2- Kapasitemizi zorlamayalım

Vücut kapasitemizin üzerine çıkmak daha fazla kilo kaybetmemize değil, gereğinden fazla yorulup, kaslarımızın zarar görmesine yol açar. Bu nedenle yeteri kadar ama düzenli egzersizler yapmak daha doğru. B Fit'in programı, dünyada da ideal kabul edilen 30 dakika ilkesine tam da bu nedenle çok uygun.

3- Değişiklik yapalım

Spor için açık havayı tercih ediyor olabiliriz ancak bu  bir süre sonra sıkıcı hale gelmeye başlamakla kalmaz, eğer yalnızsak motivasyonumuzu da düşürür. Bizimle aynı amacı paylaşan diğer kadınlarla hem paylaşımda bulunmak hem de motivasyonumuzu arttırmak için spor salonları iyi bir tercih olabilir.
.
4- Olumsuz düşüncelerden arınalım

Spor yaparken maksimum performans sağlamak açısından, her türlü olumsuz düşünceyi de kafamızdan silip atmamız gerek. Sadece yaptığımız egzersizlere konsantre olalım ve bunun sonucunda sahip olacağımız vücudunun hayalini kuralım.

5- Ertelemeyelim

“Bir gün yapmazsam bir şey olmaz” düşüncesi, sporun hayatımızdaki yerini sağlamlaştırmada olumsuz rol oynayabilir. Bunun için ne olursa olsun günlük egzersizlerimizi ihmal etmeyelim. Saatin kaç olduğu hiç önemli değil!

6. Başarılarımızı not alalım

Buzdolabına bir çizelge asalım ve her sabah aç karına tartıldıktan sonra kilomuzu not alalım. Kilo verdiğimizi gördükçe, iş daha da zevkli hale gelecek.

7. Dar gelen kıyafetlerimizi giyelim

Uzun zamandır dar geldiği için giyemediğimiz jean pantolonumuzu gardırobumuzun derinliklerinden çıkaralım ve iki günde bir ne kadar kilo verdiğimizi anlamak için giyip, içine rahatlıkla girebileceğimiz günü hayal edelim. 

8. Söz verelim

Kendi kendimize sporu asla bırakmamak üzere söz verelim. Bu yeterli olmuyorsa, en yakın arkadaşımızla iddiaya girelim. Kaytaran diğerine bir şey almak zorunda kalsın.

9- Gerçekçi olalım

Kilo vererek eskisinden çok daha fit ve düzgün bir vücuda sahip olacağımız bir gerçek. Ancak, çok fazla hayal alemine dalıp, dergi kapaklarındaki kızlar gibi olamayız. Vücudumuzla para kazanmadığımız için de zaten böyle bir iddiamız da olmamalı. Vücudumuzu sevmek ve kusurlarımızı kabul edip, uygun kıyafetlerle bunları kamufle etmek çok daha mutlu olmamızı sağlayacak.

10- Moralimizi bozmayalım

Herkesin metabolizması farklı olduğundan, harcadığı enerji de farklıdır. Eğer metabolizmamız yavaş çalışıyorsa, daha yavaş kilo veririz.  Bu durumda asla moralimizi bozup, başaramama endişesine kapılmayalım. Bu durumda daha az yemek yememiz ve biraz daha çok egzersiz yapmamız gerekebilir. Ancak sonuçta diyetimizi bozmaz ve egzersizlere ara vermezsek, kilo vermememiz mümkün değil. Ayrıca biliyoruz ki, zorlandığımız noktalarda b-fit antrenörleri bizlere her zaman yardıma hazır.