İstediğiniz An İyi Hissetmeye Başlamak İster Misiniz?

İstediğiniz An İyi Hissetmeye Başlamak İster Misiniz?

İstediğiniz An İyi Hissetmeye Başlamak İster Misiniz?

Sabah uyandığınızda veya günün orta yerinde kendinizi sebepsiz yere enerjisiz, motivasyonu yerlerde mi hissediyorsunuz? Ya da bir sorununuz var ve uyanır uyanmaz gününüzü etkilemeye başladı bile. Peki böyle durumlarda kendinizi iyi hissetmek ister misiniz?

Yani düştüğünüzde kalkmak, kalkmayı bilmek…

Sabah saatlerinde gözümüzü tam açmadan kulaklarımızın ufak ufak aktif olduğu dakikalar vardır ya, işte o anda alfa frekansındayızdır ve bilinçaltımız emrimizdedir. Bu dakikalarda aklınıza getirdiğiniz olumlu her şey gününüzü etkileyebilir. Güzel cümleleri kurmanın, isteklerimizi aklımızdan geçirmenin vaktidir.

Kendimizi kötü hissettiğimizde beden dilimiz hemen değişir. Omuzlarımız düşer, yüzümüz yere bakar, ağzımız aşağıda doğru eğilir vs. Aslında tersi de çalışır. Yani eğer bedenimizi düzeltirsek beyne komut gider ve otomatik ruh halimiz de değişmeye başlar. Bunun için sabah uyanır uyanmaz ilk yapacağınız iş gülümsemek olsun. Evet durup dururken! Kimsenin ne düşüneceğini umursamayın ve sadece gülümseyin, hatta yapabiliyorsanız bir kahkaha atın bakın nasıl hissedeceksiniz.

İstediğiniz An İyi Hissetmeye Başlamak İster Misiniz?

Gün içerisinde de yapabileceğiniz pek çok şey var. Mesela iyicene bir zıplayın, hatta tavandan sarkan bir şeye değmeye çalışın. Ya da kimsenin rahatsız olmayacağı bir ortamda “Yaşasın!” diye bağırın.

İsterseniz NLP metotlarından da faydalanabilirsiniz. Kendinize motivasyon çapası atarak kendinizi kötü hissettiğiniz anlarda bunu kullanabilirsiniz. Bunun için öncelikle gözünüzü kapatın ve kendinizi çok iyi, motive, mutlu, enerjik hissettiğiniz bir anınızı hatırlayın. Sonra bu anı zihninizde yaşamaya başlayın, hissedin, resmen onu anı baştan yaşayın. Tam hislerinizde doruk noktasına geldiğiniz an istediğiniz bir parmağınızı sıkıştırın. Sonra sol beyninizi çalıştıracak bir şeyler yapın, mesela bir toplama işleminin sonucunu bulmaya çalışın veya bugün ayın kaçı onu tahmin etmeye çalışın. Sonra tekrar o parmağınızı sıkıştırın aynı duyguları hissediyorsanız çapanızı olmuş bilin. Artık kötü anlarınızda yardımınıza yetişecek.

Yine çapa gibi bazı işaret, hareket veya eşyalara da anlamlar yükleyebilirsiniz. Mesela şikayet ettiğinizi fark ettiğiniz an kendinize çimdik atın. Şikayet etmek size kötü histen başka hiçbir şey sağlamaz. Ya da elinizin üzerine sadece sizin görebileceğiniz ve size mutlu, motive bir anınızı hatırlatacak bir işaret koyun. Aynı mantıkla cebinize, çantanıza, masanızın üstüne bazı eşyalar koyabilir, bilgisayarınızın ekranına bazı notlar veya görseller yerleştirebilirsiniz.

Size kendinizi kötü hissettiren şeyi katı, sıvı veya gazdan bir maddeye benzetin ve zihninizde ondan kurtulma yöntemleri imgeleyin. Hangisini size daha çok hatırlatıyor? Eğer katı bir şeyse kırın, parçalayın, yırtın veya çöpe atın, camdan dışarı fırlatın. Sıvı ise bir nehre dökün aksın gitsin. Gaz ise önce içine çek sonra öyle bir üfleyin ki içinizde bir gram kalmasın, havaya karışsın uçsun gitsin. Bunu fiziksel olarak da uygulamak isterseniz, olumsuz olan her ne ise bir kağıda yazın, kağıdı parçalara ayırın ve “senden kurtuldum” diyerek çöp kutusuna atın.

Gelelim zamanınız daha bol olduğunda yapabileceklerinize. Bu dünyada herkesin iyi yaptığı bir şey mutlaka vardır. Kendinizin etrafınızdaki diğer insanlardan daha iyi yaptığı ne var? Eğer siz herhangi bir konuda kendinizi yeterince iyi bulmuyorsanız, kendinizi yeterince iyi tanımıyorsunuz demektir. Hadi biraz geçmişe gidin, başardığınız, yeteneğinizin olduğu, yapmaktan gerçekten keyif aldığınız şeyleri düşünün ve bir tanesinde karar kılın. Mutlaka bulursunuz. Dikiş dikmekten tiyatro yapmaya, araba kullanmaktan fıkra anlatmaya, resim yapmaktan dekorasyonla uğraşmaya, çiçek yetiştirmekten yemek yapmaya… Her şey olabilir, kendinizi sınırlamayın. İşte o gün kötü mü başladı böyle gitmesin ne yapın edin 1 saatinizi bu karar kıldığınız işe ayırın.

Yukarıda bahsettiğim konuda bir şey bulamadınız mı? Peki bunu şimdilik bir kenara koyun ve o zaman iyi yapıp yapmamaktan bağımsız sizi sadece iyi hissettiren bir şeyler bulun. Rock müzik dinlemek, en sevdiğiniz tatlıdan yemek, sizi çok iyi hissettiren bir arkadaşınızı aramak, en sevdiğiniz kıyafeti giyinmek, saç baş makyajı toplamak, yemek yapmak, evi toplamak, araba ile hız yapmak, sinemaya gitmek, deniz kenarında bisiklet sürmek. Bunların bir listesini yapın ve çantanıza koyun. İnsan kendini kötü hissettiğinde bazen iyi şeyler aklına gelmez, o zaman listeyi çıkarır bakar ve belki hemen kulağınıza güzel bir enerjik şarkı koyar zıplamaya başlarsınız.

İstediğiniz An İyi Hissetmeye Başlamak İster Misiniz?

Spor yapmak da ister istemez hormonlarınız gereği insanın kendini iyi hissetmesini sağlıyor. Spor salonuna gelen birçok kişinin zorla geldim diye girerken, iyi ki gelmişim enerjim yerine geldi diye çıktığına bizzat şahidim. O zaman bir yere üyeyseniz oraya gitmek için kendinizi zorlayın, ya da en basitinden sabah kalkar kalmaz kendinizi iyi hissettirecek birkaç basit egzersizle güne başlayın.

Bütün bu saydıklarım sizin o anınızın veya o gününüzün daha iyi geçmesine yardımcı olur. Ancak hayatınızda daha köklü değişikliklere ihtiyacınız varsa önemli bir tüyom olacak.

İnsanların hayatlarını değiştirememesinin asıl sebebi başaramayacaklarına kesinlikle inanmış olmalarıymış. Ve çoğunlukla hayatımızda istemediğimiz şeyler, bizi en çok mutsuz edenler. Maalesef onlara daha çok odaklandıkça onları daha da çok çoğaltıyor, iyicene çekilmez bir noktaya getiriyoruz. Burada çok klasikleşmiş olmasına rağmen çok sevdiğim bir söze yer vermek istiyorum:

“Nereye gideceğini bilmeyen bir gemiye, hiçbir rüzgar yardım edemez!”

Eğer hayatta bir amacınız yoksa, ne için yaşadığınızı bilmiyorsanız, ilerisi için ulaşmak istediğiniz bazı hedefleriniz yoksa kendinizi anlamsız yere mutsuz hissetmeniz bu yüzden olabilir. Bir hedefiniz, bir yaşam amacınız, gidecek bir yerinizin olması gerçekten çok önemli. Hatta bu hedeflere sevdalanmak daha da önemli. İşte bu noktada hayattan öyle bir keyif alıyorsunuz ki her sabah uyandığınızda o günün güzel geçmesi için bir sebebiniz oluyor.

Kendinize bir hedef koyun. Bu bir iş, bir sevgili, bir bebek, bir seyahat, bir hobi veya herhangi bir aktivite olabilir. Bunu gerçekleştirince yenisini koyun ve sonra yine yenisini. Buna ulaşmak için bir plan yapmakla başlayın ve bu plan basamaklı bir plan olsun. Yani 1 ay içinde 500 sayfalık bir kitabı bitirmek hedefi yerine bu hedefe gidecek şekilde günde 20-25 sayfa okumak hedefini koyarsanız zaten büyük hedefinize ulaştığınızı görürsünüz. Hem de ufak ufak başararak ilerlemek motivasyonunuzu düşürmez ve sizi büyük hedefinizden uzaklaştırmaz.

Hedefinize ulaştığınızda nasıl biri olurdunuz? Haydi zihninizde buna hazırlık yapın, olduğunuz anı yaşayın ve gerçekten başarmışsınız gibi yaşamaya başlayın. Hedefinize 1 adım daha yakın hissedeceksiniz kendinizi.

Sabah kalktığınızda artık sizi hayata bağlayacak bir hedefiniz varsa istediğiniz ruh haline dönmeniz çok daha kısa sürede olacaktır. Ben herhangi bir hedefimin olmadığı bir gün dahi düşünemiyorum, bu beni hayata bağlayan ve sadece kendim için yaptığım en özel şey. Kendiniz için bir şeyler yapma vakti gelmiştir belki, tekrar düşünmek ister misiniz?


b-fit Göztepe Merkezi işletmecisi

Duygu Tunçel