Sağlıklı Beslenmenin Beş Kuralı

Sağlıklı Beslenmenin Beş Kuralı

Sağlıklı Beslenmenin Beş Kuralı

Günlük koşuşturmalar içerisinde kendimizi çoğu zaman unuturuz. Oysa ki bu koşuşturmalara devam edebilmemiz için kendimize iyi bakmamız gerekiyor. Beslenme ise kendimize iyi bakma yolunda dikkat edeceğimiz ilk konuların başında geliyor. İşte size beslenmenizi daha sağlıkla hale getirecek beş kural:

Kural 1 Öğünlerinizin renkli olmasına özen gösterin.
Öğünlerinizde renkli sebze ve meyvelere yer vermeniz beslenmenizi vitamin, mineral ve antioksidan açısından çeşitlendirmenizi sağlar.

Kural 2 Ne yediğinizi bilin.
İşlenmiş ya da işlenmemiş tüm yiyecekleri tüketmeden önce içeriğine dikkat etmeye özen gösterin. Sağlıklı olmayan içeriği olan yiyeceklerden uzak durun.

Kural 3 Daha sık evde yemek pişirin.
Hazır yemekler yerine evde pişireceğiniz doğal ve katkı maddesiz yemekler daha sağlıklıdır.  Ayrıca yemek yapmanın stres azaltıcı etkisi de vardır.

Kural 4 Yavaş yiyin ve ne zaman durmanız gerektiğini bilin.
Beyine tokluk sinyalinin gönderilmesi belirli bir zaman alır. Yemek yeme hızınızı ne kadar düşürürseniz bu süreye ulaşma noktasına kadar o kadar az yemek yemiş olursunuz. Ayrıca sırf önünüzdekileri bitirmek için doyduğunuz halde yemek yemeye devam etmeyin. Tokluk hissettiğiniz an yemek yemeyi bitirin böylece gereksiz kilo alımından kendinizi korumuş olursunuz.

Kural 5 Bol su için.
Son kural, tabii ki bol bol su içmeniz. Yaşayan her canlının suya ihtiyacı vardır.  Yetersiz su içmek uzun vadede vücudunuz olumsuz yönde etkiler.