Bölgesel İncelme ve Diyet

Bölgesel İncelme ve Diyet

Stretching ve esneklik egzersizleri çok önemlidir. Fiziksel fitness'in ayrılmaz parçalarıdır ve genelde ihmal edilirler. En önemli yararları, fiziksel performans artışı, vücut ağrılarında azalma, yaralanma riskinin azalması ve kas dengesindeki artıştır.
Evet, yağlar eriyip kas dokusu arttıkça sadece aktif spor yaparken değil, durağan haldeyken bile kalori yakarsınız. Women’s Sports Foundation'ın (Kadın Sağlık Vakfı) belirttiğine göre büyük kas gruplarını 20 ila 30 dakika çalıştıran her türlü egzersiz tipi metabolizmayı hızlandırıyor. Ne kadar çok kas gurubunu çalıştırırsanız o kadar çok kalori yakarsınız. KSV’nın önemle vurguladığı konu ise haftada 1.000-2.000 arası kalori yakabildiğiniz bir egzersiz türünü seçmeniz gerektiği. Bu da, haftada 4-5 sefer ortalama 30 dakikalık bir egzersiz ile gerçekleştirilebilir.
Hayır. Bölgesel erime gerçekçi bir beklenti değildir. Örneğin, 5000 kere bacak kaldırma hareketi yaparak kalça ve basendeki yağları eritemezsiniz. Kas dokusu artabilir ama bu doku altındaki yağları saklamaya devam eder. Yağ yakmak için eğitmeninizin belirleyeceği egzersizleri çalışmanıza eklemek zorundasınız.
Sadece rejim yaparak kilo vermek ya da haplarla kilo vermeyi ümit etmek boşunadır. Bir süre başardığınızı düşünseniz bile bu tip çabuk çözümler insan fizyolojisine uygun değildir ve bir süre sonra başarısızlıkla sonuçlanmaları kaçınılmazdır. İlk dönemde kilo verseniz de sıkılaşmanız mümkün değildir. Uzun vadede kilo vermek, incelmek ve sıkılaşmak için spor yapmak şarttır.
Bildiğimiz, her "Pazartesi başlanacak" rejimler genellikle geçici çözümlerdir. Hatta çoğunlukla, bizim uzun dönemli incelme planlarımızı sabote eder. Başarının sırrı doğru beslenmeyi öğrenmekten geçer. b-fit' te her ay yapılan sağlıklı beslenme seminerlerinde diyetisyenlerimiz sağlıklı beslenme hakkında sorularınızı cevaplayacaktır.

Eskiden şişmanlık kilo ile ölçülüyordu. Ama artık şişmanlığın ölçüsü, Vücut Kitle Endeksi ve vücut yağ oranı ile ölçülüyor. Yani, kilonuzun boyunuza oranı (Vücut Kitle Endeksi = Vücut Ağırlığı/Boyunuzun Karesi) ve vücudunuzun ne kadarının yağ, ne kadarının ise kas dokusundan oluştuğudur. b-fit'te bu ölçüm ve hesaplamalar yapılmaktadır. Vücut Kitle Endeksinizi hesaplamak için lütfen tıklayınız