Sihirli Sayı: 30 Dakika

Sihirli Sayı: 30 Dakika

Amerikan Sağlık Örgütü bir kişinin sağlıklı olup sağlıklı kalabilmesi için gerekli zamanı 30 dakika olarak belirlemiştir. Bunun yanı sıra 1990’lı yıllardan beri “30 dakika” sihirli bir rakam olarak spor camiasını şekillendirmiştir. Amerika’da bulunan Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC), yapılan araştırmalar sonucu 30 dakikayı bir kişinin sağlığını koruyabilmesi ve hastalıkları daha iyi önleyebilmesi için en uygun sayı olarak önermektedir.

Fitness sektöründe makaleleri ile ünlü Len Kravitz 30 dakikalık istasyon çalışmasının fizyolojik yararları hakkında birçok araştırma yapıldığını vurgulamaktadır. Bu araştırmaların sonuçları istasyon çalışmasının kasların kuvvetlenmesinde %7 ile %32 arasında bir artış, yağ azalmasında yaklaşık %1 ile %3 azalma sağladığını göstermektedir.

Uzmanlara göre haftada en az üç kere 30 dakikalık sporun faydaları saymakla bitmiyor. Fiziksel Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Nadya Swedan, 30 dakikalık aerobik ve kas geliştirici sporun yararlarını şöyle sıralamaktadır:

  • kasların şeklinin ve kuvvetinin gelişmesi/artması
  • dayanıklılık artışı
  • yorgunluk azalması
  • performans yüksekliği
  • kemik yoğunluğunun korunması
  • kas ve eklem sakatlanmalarının önlenmesi
  • duruşun gelişmesi
  • kan dolaşımının kolaylaşması

Tüm bunların yanı sıra erken ölüm riskini azaltmak, diyabet, yüksek tansiyon ve bağırsak kanseri riskini azaltmak, kronik kalp hastalığı riskini azaltmak, ideal kilonuzu korumak, sağlıklı kemiklere, kaslara ve eklemlere sahip olmak, depresyon ve endişeyi azaltmak, genel olarak daha iyi bir psikolojik yapıya sahip olmak yer alıyor.