YAZA GİRERKEN NASIL BESLENMELİYİZ?— b-fit | Kadınların Spor ve Yaşam Merkezi
YAZA GİRERKEN NASIL BESLENMELİYİZ?

YAZA GİRERKEN NASIL BESLENMELİYİZ?

Havalar ısınmaya başladı ve deniz-güneş-kum üçlüsüne kavuşmak için çok az zamanımız kaldı. Birkaç kilo fazlalığı olanlar için basit ve sağlıklı bazı ipuçları hazırladık. Mevsim sebze ve meyveleriyle hem kendinizi hem de bütçenizi zorlamadan yaza bomba gibi bir başlangıç yapabilirsiniz.

Lifsiz Olmaz!

Kan şekerini dengeleyip kolesterol ve vücut yağlarını azaltan lifler; doygunluk hissi sağlar. Lifli besinler yani sebze ve meyveler, antioksidan içerdiği için yaşlanmayı yavaşlatır, kanser ve kalp krizi önlenir, tansiyon dengelenir ve kalp güçlenir. Düşük kalorili oldukları için bel çevresini zayıflatır.

Muhteşem İkili: Domates ve Biber

Domates ve biber yüksek oranda A ve C vitamini içerir. Orta boy bir domates, 35 kaloridir ve günlük almanız gereken C vitamininin yüzde 40’ını ve A vitamininin yüzde 20’sini içerir. Ayrıca domatesin prostat ve sindirim sistemi kanserlerinin riskini azalttığı da ispatlanmıştır. Çünkü domates likopen adı verilen bir besin öğesi içerir, bu besin öğesi domatese kırmızı rengini verir ve çok güçlü bir antioksidandır. Biber ise günde 2 adet tüketildiğinde C vitamini gereksinimini yüzde 23 karşılar ve sadece 20 kaloridir.

Yoğurt Nasıl Zayıflatır?

Günde 3 kase yağsız yoğurt tüketenler daha kolay zayıflıyor ve bel çevresindeki yağlar daha hızlı eriyor. Yoğurt kilo vermek isteyenler için hem sağlıklı bir seçim hem de karbonhidrat-protein içeriğinden dolayı doyurucudur. Günde 1 porsiyon yoğurt günlük kalsiyum ihtiyacının yüzde 30’unu karşılar. Ayrıca içeriğinde probiyotik olarak adlandırılan sağlığa yararlı organizmalar vardır. Prebiyotikler bağışıklığı güçlendirir, sindirim sistemini sağlıklı kılar.

Su Hayattır!

Sağlıklı beslenmenin en önemli öğesi sudur. Su kilo vermek isteyenlerin de en büyük yardımcısıdır, iştahı azaltır, metabolizmayı hızlandırır. Normal bir yetişkin günde 1.5-2.5 litre su içmelidir. Daha fazla su içmek için susamayı beklemeyin. Sebze, meyve, yağsız süt ürünleri, maden suyu, bitki çayları da bol su içerir. Çorbalar, kavun, karpuz, portakal, marul ve domates gibi meyve ve sebzelerin su içeriği yüksektir. Suyun tadını sevmiyorsanız içine taze nane, portakal dilimleri, salatalık dilimleri, limon suyu karıştırarak çeşnilendirip içebilirsiniz.

Önceki makale BU HATALARI YAPMAYIN!
Sonraki makale Vücudunuzu Kışa Hazırlayın