Girişimcinin Sosyal Medya Rehberi – Instagram ve Sayılar
Bir girişimci olarak sosyal medyayı etkin kullanmak size her zaman fayda sağlar. Burada özellikle altını çizmek istediğimiz kelime; etkin kullanmak. Bir çok girişimcinin, internette bolca bulunan sosyal medya rehberlerinin arasında boğulup, sonunda da çözümü reklam vermekte bulduğunu biliyoruz. Reklam vermek de etkin kullanmanın bir parçasıdır ama sadece reklam vererek kendinizi duyuruyorsanız bunun çok da etkin bir yöntem olmadığını baştan söyleyelim.
Peki etkin kullanım derken neyi kastediyoruz, madde madde açıklayalım.
1- Sayıları Okumak
Instagram sayfanızın işletme ayarlarını yaptığınızda, hesabınızın, istatistik verilerine ulaşmanızı sağlayacak panele de erişim sağlarsınız. Eğer henüz, işletme hesabınızı aktif hale getirmediyseniz, ilk olarak bunu yapmanızı öneririz. Bu panel aracılığı ile farklı dönemlere ilişkin sayfanızın görüntülenme, erişim ve etkileşim değerlerini görürsünüz. Bu rakamlar sürekli olarak artış gösteriyorsa ne güzel. Artmıyorsa, üzerine düşünmek gerekiyor.
2- Sayıları Yanıltmamak
Bazı girişimciler, büyük rakamların büyüsüne kapılarak, etrafta gezen takipçi simsarlarının eline düşüyorlar. Önce bir sürü takipçiye sahip oluyorlar ama zaman içinde sayfalarını takip eden kullanıcıların, girmiş oldukları içerikle hiçbir şekilde ilgilenmediğini görüyorlar. Organik olarak oluşmuş bir topluluk olmayınca, ne kadar uğraşsanız da kullanıcıları memnun edemezsiniz. Tavsiyemiz, bu tür şeylerin büyüsüne kapılmayın ve uzun vadeli büyüme planı içinde hareket edin.
3- Sayıları Doğru Okumak
Diğer maddeleri başarı ile geçip bu noktaya geldiyseniz, size sayıları doğru okumaktan söz edelim. "Erişim", kaç kişinin paylaştığınız içerikleri gördüğü; "görünüm", içeriklerin kaç defa görüntülendiği; "etkileşim de" kaç kişinin içeriğinizi beğendiği, yorum yazdığı ya da sakladığını gösteriyor.
4- Sayıları Yorumlamak
Sayıların ne anlama geldiğini iyice anladığınızdan emin olduktan sonraki adım onları yorumlamak. Size basit bir yorumlama sistemi sunalım. Erişim rakamınız, takipçi sayınızın yarısından daha az ise, takipçilerinizin aktif olduğu saatlerde içerik girmiyor olabilirsiniz. Kitlenizin en aktif olduğu saatlere bakın. Genelde öğlen 12:00 ve akşam 20:00 sonrası daha instagram aktif kullanılıyor. İkinci önemli konu eriştiğiniz kişilerin kaçının sizinle etkileşime girdiği. Altın oran değil ama 10 bine kadar takipçi sayısı olan hesaplar için %10 mükemmel, % 5 çok iyi %1-2 arası iyi, bu rakamın altındaki etkileşimler ise zayıf. Bu rakamı yükseltmenin en önemli yolu doğru saatte, samimi ve hedef kitlenizin beğendiği içerikleri yayınlamak. Hangi içeriklerin daha çok etkileşim aldığını yine istatistiklerden görebilirsiniz.
5- Sayıların Dışına Çıkmak
Bunu ilerde, başka bir yazıda daha detaylı anlatacağız fakat her şeyin sayılardan ibaret olmadığını aklınızdan çıkarmayın. Takipçilerinizin her birinin, birer kişi olduğunu ve rakamdan ibaret olmadıklarını bilerek hareket etmenizi tavsiye ederiz. Rakamların ötesinde, hitap ettiğiniz toplulukla sıkı bir dialog içinde olmak, onlardan sürekli olarak beslenmek, onların beklentilerini anlamak ve buna yönelik içerik üretmek var. Sizi her zaman, büyük istekle takip edecek bin kişiye sahip olmanız her zaman size fayda sağlayacaktır. Bunu ancak samimi, sürekli ve faydalı içerik üreterek gerçekleştirebilirsiniz.