Vücudunuzu Kışa Hazırlayın— b-fit | Kadınların Spor ve Yaşam Merkezi
Vücudunuzu Kışa Hazırlayın

Vücudunuzu Kışa Hazırlayın

Sonbaharın gelişi ile havalar yavaş yavaş serinlemeye başlarken doğa uykuya dalıp yenilenme sürecine geçmeden önce bizlere görsel bir şölen yaşatıyor. Doğanın büründüğü inanılmaz renklere şahit olurken vücudunuzu da bu değişime uyumlamanız gerekiyor. Metabolizmanızı ve bağışıklık sisteminizi sonbahara hazırlarken sonbahar depresyonundan da korunmak için beslenmenize önem göstermelisiniz.

 

Günlerin kısalması, açık havada az vakit geçirmek ve vücudu tamamen kapatan kıyafetler giymek güneş ışığından faydalanma oranını düşürüyor. Yeterince D vitamini alamamak özellikle kış aylarında baş gösteren mevsime bağlı duygusal rahatsızlık ve depresyona karşı bünyenizi savunmasız bırakıyor.

 

Hem daha fazla D vitamini almak hem de depresyon tedavisinde  de kullanılan omega-3’ten faydalanmak için haftada 2-3 defa mutlaka somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar yemelisiniz. Ekim ayında palamut, kasımda lüfer ile menünüzü çeşitlendirebilirsiniz. Balığın yanı sıra süt ve yumurta tüketimimizi de arttırmanızda fayda var.

 

Antioksidandan zengin beslenerek dinç kalabilirsiniz. Böylelikle, sabah yorgun uyanmayı önleyerek, mutsuz ve karamsar ruh halini ortadan kaldırırsınız. Antioksidan içeriği yüksek olan ayva, içeriğindeki C vitamini ve fitokimyasallar sayesinde bağışıklık sisteminizin de güçlenmesine katkı sağlıyor. Bir adet orta boy ayva, günlük C vitamini ihtiyacınızın 4'te 1’ini karşılayarak patojenlere, virüslere ve bakterilere karşı vücudunuzu koruyor. Ayvanın faydaları bununla da bitmiyor. Bronşit ve öksürüğe de iyi geliyor; çekirdekleri kaynatılıp içildiğinde göğsü yumuşatıyor. Ayva çiçeği ile bal karıştırılıp macun halinde tüketilirse baş ağrısına iyi geliyor.

 

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için C vitamininin yanı sıra çinko tüketiminizi artırmanız gerekiyor. Çinko vücudumuzdaki beyaz kan hücreleri zararlı patojenlere karşı savaşırken kullanılıyor. Çinko alımını artırmak için kabak çekirdeği, kırmızı ve beyaz et, kabuklu deniz ürünleri, kaju, yoğurt ve mantar tüketmelisiniz.

 

Soğuk algınlığı ve gribin yaygınlaştığı bu dönemde bitki çayı tüketiminizi arttırmanızda da fayda var. Taze zencefili kabuk tarçın, portakal kabuğu ve karanfil ile demleyebilir veya ıhlamuru karanfil, kabuk tarçın, defne yaprağı, taze zencefil, ayva ve ayva çekirdeği ile demleyip içebilirsiniz.

 

Vücudunuzu kışa hazırlamak için beslenmenizi zenginleştirmek yeterli olmayacaktır. Kış ayları boyunca vücudunuzu aktif tutmak hem fiziksel sağlığınızı korumak hem de bu aylarda kilo almaktan kaçınmak için önemlidir.

 

Psikolojik faydalarının yanı sıra spor kan basıncını artırır ve bağışıklık sistemi hücreleri vücut genelinde her zamankinden daha hızlı dolaşmaya başlar. Egzersiz sonrası yaklaşık 4 saat süren bu etkinin devamlılığı için düzenli spor yapmanız gerekir. Bununla birlikte, kışın yapılan egzersizler daha çok kalori yakmanızı sağlar. Vücudunuz ısısını korumak için daha çok çalışır ve metabolizmanız hızlanmak için depolanan yağları harcamaya başlar.

 

Vücudunuzu, ruhunuzu ve bağışıklık sisteminizi kışa hazırlamak ve sağlığınızı korumak için hepinizi haftada 3 gün b-fit merkezlerimize bekliyoruz!

Sonraki makale Rengarenk Beslen, Sağlıklı Yaşa