Rengarenk Beslen, Sağlıklı Yaşa— b-fit | Kadınların Spor ve Yaşam Merkezi
Rengarenk Beslen, Sağlıklı Yaşa

Rengarenk Beslen, Sağlıklı Yaşa

Her zaman söylenen bir öğüt vardır: “Mevsiminde ve farklı renklerde meyve ve sebzeler tüketin.”

Her mevsim çeşit çeşit meyve ve sebzeler mutfaklarımıza, sofralarımıza lezzet katıyor, renklendiriyor ve bedenlerimize şifa veriyor. Özellikle kış aylarında hastalıklara karşı korunmada bir numaralı organik ilaç Kabul edilen meyve ve sebzelerin vücudumuza faydaları saymakla bitmez…

Meyve ve sebzeler mevsiminde tüketildiğinde vücudumuzda hücre yenilenmesine ve doku onarımına yardımcı olur, kan yapımında görev alır, deri, göz, diş sağlığını korur, bağırsakların düzenli çalışmasını destekler, kalp damar hastalıkları, hipertansiyon ve bazı kanser türleri gibi kronik hastalıkların riskini azaltır. Bunlarla birlikte yarattıkları doygunluk hissi ile dengesiz beslenmeye bağlı şişmanlığa da çözüm olurlar.

İçerdikleri farklı vitaminler, besin değerleri ve faydalarının yanı sıra dikkatimizi çeken başka bir konu da “renklerinden gelen sağlık”. Çoğu zaman farkında olmadan tüketiyor olsak da besinlerin renkleri bizlere çok şey anlatır ve yararları konusunda yol göstericidir.

Şimdi daha sağlıklı bir yaşam için rengarenk sofralar kurmaya var mısın?

 

Kırmızı ve Mor ile Sağlıklı Bir Kalp, Güçlü Bir Hafıza

Elma, çilek, kiraz, kırmızı üzüm, mor erik, yaban mersini… Domates, pancar, turp, kırmızı biber, patlıcan, mor lahana…

Kırmızı ve mor renkli besinler içeriğindeki antosiyanin sayesinde kalp ve damar sağlığı için çok yararlı ve damar sertleşmelerine karşı önemli bir koruyucudur. Bu besinler aynı zamanda bazı kanser türleriyle de savaşarak kronik hastalıkların riskini azlatırlar.

Her iki rengin bir diğer ortak özelliği ise hafızanızı güçlendirmesi ve kemikleri güçlendirerek yaşlanma karşıtı olması!

 

 

Yeşil, Sarı ve Turuncu ile Bağışıklığım Daha Güçlü, Vücudum Daha Zinde

Yeşil meyve ve sebzeler fitokimyasal içeriği sayesinde toksin attırıcı özelliği sahiptir. Özellikte diyette ve detoxta da sıkça kullanılan yeşil besinlerin sırrı toksin atılımını desteklemesidir. Aynı zamanda kalp sağlığını korumak için de yararı bulunan yeşil sebze ve meyvelere örnek olarak ıspanak, brokoli, kivi, salatalık verilebilir.

Güzel ve sağlıklı bir cilt herkesin hayalidir. Sarı meyve ve sebzeler cilt sağlığı için önemli bir rol oynar. Cildi güzelleştirirken aynı zamanda sindirim sistemini de düzenleyen besinlere örnek olarak muz, limon, ananas, sarı biber mısır, patatesten bahsedebiliriz.

Soğuk havalarda hepimizin yapması gereken şey bağışıklığımızı güçlendirmek. Turuncu besinler bunun için biçilmiş kaftan! Portakal, mandalina, havuç, balkabağı, şeftali gibi besinler bağışıklığımızı güçlendirmek için birebirdir. Aynı zamanda kolesterol düşürme etkisi olan bu besinlerin vücuda yararı oldukça fazladır.

 

 

Siyah ve Beyazın Gücü ile Kaliteli Bir Yaşam

Siyah üzüm, siyah incir, karadut gibi siyah besinlerin kalp hastalıklarını engellemek, kanser riskini azaltmak gibi yararları vardır. Aynı zamanda idrar yolları hastalıklarına da iyi gelen bu besinler özellikle kabaklarıyla ve çekirdekleriyle tüketilmesi önerilir. Bu şekilde tüketilirse hücrelerin yenilenmesine yardımcı olurlar.

Sağlığımızı korumak, kolesterolü dengeleyip kalp hastalıkları riskini düşürmek için flavonoid quercetin içeren beyaz besinleri hayatımıza katmalıyız. Beyaz lahana, karnabahar, armut, sarımsak, soğan mantar bu besinlere örnek olarak söylenebilir.

 

Sonraki makale Stresle bu besinlerle savaşın